Tytuł projektu | ogólnokrajowa kampania pn. „Kocham. Nie biję”(„Kocham. Reaguję”, „Kocham. Mam Czas”, „Kocham. Nie krzyczę”) |
Cel |
|
Czas trwania | 3 miesiące – wrzesień, październik, listopad 2009r.; |
Adresaci |
|
Charakterystyka |
|
- Anna Przybylska
- Anna Wyszkoni
- Magdalena Różczka
- Piotr Adamczyk
- Piotr Gruszka
- Paweł Królikowski
- autor scenariusza – Krzysztof Pruśniewski, agencja Clos Brothers
- kreacja – laboratorium reklamy Clos Brothers
- fotograf kampanii – Mirosław Pietruszyński
- reżyseria – Jakub Łuniewski, Przemysław Reut
- Produkcjia, postprodukcja – NextMedia/ Ludzie
Harmonogram planowanych działań
- Od 15maja br. uruchomienie prac nad projektami materiałów informacyjnych do kampanii;
- od 1.09-30.11. br. funkcjonować będzie infolinia
Fundacji „KCK” 0 801 109 801 – telefon zaufania dla ofiar dotkniętych przemocą; - procedury dotyczące reakcji Policji na zgłoszenia ofiar przemocy za pośrednictwem
ww. infolinii:I WARIANT – zgłoszenie wymagające pilnej
interwencji – przekazanie informacji do dyżurnego właściwej miejscowo jednostki
Policji, zlecenie interwencji, podjęcie czynności w ramach procedury „Niebieskie
Karty”;II WARIANT – pomoc rozłożona w czasie (interdyscyplinarna)
– w pierwszej kolejności uruchomienie pomocy przez „KCK” we własnym zakresie, w
przypadku potrzeby wsparcia ofiary przez właściwe dla miejsca zamieszkania instytucje
przekazanie informacji do dyżurnego właściwej miejscowo jednostki Policji, podjęcie
czynności w ramach procedury „Niebieskie Karty”; - wyprzedzająco, w celu zapewnienia sprawnej realizacji przedsięwzięcia, wystosowanie przez KGP do komend wojewódzkich Policji
informacji dotyczącej przedmiotowej akcji;
Instytucje zaangażowane w realizację projektu
- Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
- Ministerstwo Zdrowia
- Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
- Ministerstwo Sprawiedliwości
- Ministerstwo Edukacji Narodowej
- Komenda Główna Policji
- Rzecznik Praw Dziecka
Efekty realizacji projektu
- ograniczenie zjawiska przemocy w rodzinie;
- zmiana postaw społecznych wobec przemocy w rodzinie;
- przygotowanie młodego pokolenia do pełnienia odpowiedzialnych ról w rodzinie;
Metody monitorowania rezultatów kampanii
- informacja określająca liczbę zgłoszeń wpływających za pośrednictwem bezpłatnej
infolinii „KCK” w czasie trwania kampanii oraz formy pomocy udzielonej ofiarom; - ocena przedsięwzięcia kształtowana poprzez opinie ukazujące się w mediach;
- ocena porównawcza w odniesieniu do zjawiska przemocy w rodzinie, odniesienie danych
będących w dyspozycji KGP pierwsze półrocze do drugiego półrocza 2009r.
Zasady finansowania
- przedsięwzięcie w całości finansowane przez Fundację Krajowe Centrum Kompetencji
„KCK”; - zaangażowanie mediów i autorytetów społecznych ma charakter charytatywny;
Dodatkowe informacje
- wpisanie kampanii w katalog przedsięwzięć realizowanych w ramach Rządowego Programu.„Razem
Bezpieczniej”; - umieszczenie na materiałach opracowanych w ramach kampanii logotypów wszystkich
partnerów kampanii
Znaczenie realizacji kampanii w odniesieniu zadań określonych w Rządowym programie
ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem Bezpieczniej” i Krajowym
Programie Przeciwdziałania Przemocy w RodzinieKampania pn. „Kocham. Nie biję.” wpisuje
się w obszary zadań nakreślone w ww. programach tj.:
- promowanie wzorców życia rodzinnego opartych na wzajemnej pomocy, szacunku, partnerstwie,
umiejętności rozwiązywania problemów, konfliktów bez przemocy; - edukowanie osób dotkniętych przemocą w rodzinie;
- zacieśnianie współpracy instytucji świadczących pomoc prawną, psychologiczną, socjalną
dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie; - zwiększenie skuteczności procedury „Niebieskie Karty”;
Opracował:
Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji „KCK”
Konsultacja merytoryczna z:
pracownikami Wydziału Profilaktyki i Współpracy ze Społeczeństwem Departamentu Bezpieczeństwa Publicznego MSWiA
i ekspertami Wydziału ds. Nieletnich, Patologii i Profilaktyki Biura Prewencji KGP